1928 - 2014
86 ΧΡΟΝΙΑ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014
Αλκαίου και Αρίωνος
ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Tηλ : 22510-25524
Fax : 22510-28741
ef_dimokratis@otenet.gr
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΩΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ
Επιλογές
  Κεντρική σελίδα
  Μικρές Αγγελίες
  Επικοινωνία
 
Αναζήτηση Άρθρων...
Με κείμενο:
 
 
Αναζήτηση Αγγελιών...
 
Παλαιότερα άρθρα
 Σεπτεμβρίου 2014
 Αυγούστου 2014
 Ιουλίου 2014
 Ιουνίου 2014
 Μαίου 2014
 Απριλίου 2014
 Μαρτίου 2014
 Φεβρουαρίου 2014
 Ιανουαρίου 2014
 Δεκεμβρίου 2013
 Νοεμβρίου 2013
 Οκτωβρίου 2013
 Σεπτεμβρίου 2013
 Αυγούστου 2013
 Ιουλίου 2013
 Ιουνίου 2013
 Μαίου 2013
 Απριλίου 2013
 Μαρτίου 2013
 Φεβρουαρίου 2013
 
Μαξίμου Ενταύθα
  Οι κουφοί φωνάζουν
  «Αγαπούλα» καθαρίσαμε: Με τροπολογία
  Για ένα «κεραμίδι»
  Πληρώνετε εσείς οι κακομοίρηδες
  Τι περιμένουμε από τον τάφο;
  «Αν ζούσε »
  Δεν θα πληρώσει κανείς;
  Δουλειές του ποδαριού
  Μετριότητα: Ο νέος Κρόνος της Ελλάδος
  Γιατί χαίρεται ο Άδωνις και οι συν αυτώ;
 
 Σε τεντωμένο σχοινί η ακτοπλοΐα1 Μαρτίου 2013
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για την κατάσταση της ακτοπλοΐας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, καθώς και τη γενικότερη κατάσταση στη γραμμή Πειραιά Χίο Μυτιλήνη, με τον εμπορικό διευθυντή της ναυτιλιακής εταιρείας ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ, που έχει δρομολογημένο το οχηματαγωγό-φορτηγό πλοίο ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ, Αλέξανδρο Βαμβακά.
Αλέξανδρος Βαμβακάς
Αλέξανδρος Βαμβακάς
- Κύριε Βαμβακά, το πλοίο της εταιρείας σας «ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ» βρίσκεται στη γραμμή Πειραιά Χίο Μυτιλήνη εδώ και 2.5 περίπου χρόνια, είστε ικανοποιημένος με τα ως τώρα αποτελέσματα της δρομολόγησής του σ αυτή την τόσο δύσκολη γραμμή;
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι με την ως τώρα παρουσία του πλοίου στη γραμμή, καθώς έχει καθιερωθεί πλέον στη συνείδηση των επαγγελματιών μεταφορέων και των μεταφορικών εταιρειών της Λέσβου και της Χίου, τους οποίους οφείλω να ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη που έχουν επιδείξει στην εταιρεία μας, το πλοίο και τους συνεργάτες πράκτορές μας. Το πλοίο έχει επιδείξει σταθερότητα και συνέπεια στα δρομολόγιά του και τα αποτελέσματά του φαίνονται, καθώς διατηρούμε ένα πολύ ικανοποιητικό μερίδιο φορτηγών σε μια γραμμή που δραστηριοποιούνται άλλες 3 εταιρείες. Ας μην ξεχνάμε ότι σε καμία άλλη γραμμή του Αιγαίου δεν υπάρχουν πάνω από 2 εταιρείες.
Ο «ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ» είναι ένα κατεξοχήν θαλασσοβάπορο για να χρησιμοποιήσω ένα κοινό ναυτικό όρο, γερό σκαρί 154 μέτρων, μεταφορικής ικανότητας 120 φορτηγών, το οποίο έχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει ακόμα και όταν ισχύει απαγόρευση απόπλου για τα επιβατικά πλοία. Αυτή τη στιγμή μάλιστα είναι το μοναδικό φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro/ro) που εκτελεί δρομολόγια στο Αιγαίο και είναι αλήθεια ότι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη πολλών, δεδομένων και των συνθηκών.

- Γιατί επιλέγει να δραστηριοποιηθεί στη συγκεκριμένη γραμμή και όχι σε κάποια άλλη, π.χ στην Κρήτη;
Λόγω εντοπιότητας. Το πλοίο είναι ιδιοκτησίας του κ. Καλλιμασσιά, παραδοσιακού Χιώτη εφοπλιστή, ο οποίος ήθελε να δραστηριοποιηθεί σε Χίο και Λέσβο.

- Είπατε ότι η γραμμή έχει 4 εταιρείες, μπορούν να είναι βιώσιμα όλα αυτά τα πλοία;
Όχι, αυτή τη στιγμή όλες οι εταιρείες είναι παθητικές στη γραμμή, άλλη περισσότερο και άλλη λιγότερο. Αργά ή γρήγορα κάποια θα αναγκαστεί να αποχωρήσει.

- Ποια είναι η κατάσταση της ακτοπλοΐας και πόσο έχει επηρεαστεί από την κρίση;
Η κρίση έχει επιφέρει μέχρι και το τέλος του 2012 μείωση στην επιβατική κίνηση κατά 25-30%, ενώ η κίνηση των φορτηγών μειώθηκε κατά 20%. Οι προβλέψεις για φέτος δεν είναι καθόλου αισιόδοξες. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων, με μεγαλύτερο έξοδο εκείνο των καυσίμων, το οποίο ανέρχεται πολλές φορές και στο 60% των συνολικών εξόδων, δημιουργούν μια πολύ δύσκολη κατάσταση στον κλάδο. Δυστυχώς, η ακτοπλοΐα ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί. Είναι ένας κλάδος της ναυτιλίας, στον οποίο επενδύθηκαν τα τελευταία χρόνια τεράστια κεφάλαια για την ανανέωση του στόλου. Οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών την τελευταία τριετία είναι περίπου 900 εκατ. ευρώ. Χρήματα που όσο και να βελτιωθούν οι συνθήκες της αγοράς δεν πρόκειται να καλυφθούν ποτέ. Ωστόσο, η ακτοπλοΐα ανέκαθεν δεχόταν και δέχεται έντονα τον κρατικό παρεμβατισμό. Σε καμία άλλη ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα δεν υπάρχει τόσο έντονη παρουσία του κράτους, από την έγκριση δρομολόγησης ενός πλοίου μέχρι το χρόνο υποχρεωτικής παρουσίας του σε μια γραμμή, τις εκπτώσεις στους ναύλους, τη φορολογία κ.α. Οι υπέρ τρίτων χρεώσεις που βαραίνουν ένα εισιτήριο, φθάνουν μέχρι και το 37% της συνολικής αξίας που πληρώνει ο επιβάτης ή το φορτηγό.

- Υπάρχει λύση ώστε να μην κλείσουν εταιρείες και τεθούν σε κίνδυνο οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις;
Ήδη βλέπουμε περιπτώσεις εταιρειών που περιορίζουν ή ακόμα και σταματούν δρομολόγια πλοίων. Ωστόσο πιστεύω ότι οι στρατηγικές συμμαχίες, αλλά και οι συγχωνεύσεις εταιρειών, μπορούν να βοηθήσουν αρκετά στη μείωση των εξόδων, ώστε να γίνει περισσότερο βιώσιμος ο κλάδος. Χρειάζεται, ωστόσο, να γίνουν και κινήσεις από πλευράς του κράτους, όπως για παράδειγμα η μείωση του Φ.Π.Α., που αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 23% και σίγουρα ενδεχόμενη μείωσή του θα ελάφρυνε το κόστος του εισιτηρίου και θα συνέβαλε στην αύξηση της κίνησης.

- Φαντάζομαι αναφέρεστε στη ΝΕΛ, που διέκοψε προσωρινά τα δρομολόγια από Πειραιά προς Μυτιλήνη.
Όχι μόνο στη ΝΕΛ, αλλά και στη STRINTZIS LINES, που διέκοψε τα δρομολόγια προς Κεφαλονιά. Βέβαια, η περίπτωση της ΝΕΛ είναι διαφορετική καθώς της οφείλει το κράτος ένα αρκετά μεγάλο ποσό από την εκτέλεση των άγονων γραμμών. Και εδώ είναι το παράδοξο, καθώς το κράτος έχει την απαίτηση να είναι τυπικές οι εταιρείες στις υποχρεώσεις τους, όταν εκείνο δεν έχει συνέπεια σε ό,τι οφείλει στις εταιρείες που εκτελούν γραμμές δημοσίου συμφέροντος. Όταν οφείλει επιδοτήσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και δεν υπολογίζει ότι μια εταιρεία πρέπει να πληρώσει τοις μετρητοίς τα καύσιμα των πλοίων της, τους μισθούς των πληρωμάτων και των υπαλλήλων της, τους φόρους προς το δημόσιο κ.α. τότε αναγκάζονται οι εταιρείες να παρουσιάζουν ασυνέπεια στις δικές τους υποχρεώσεις.

- Υπήρξατε για πολλά χρόνια στέλεχος της ΝΕΛ , θα θέλαμε να μας πείτε τη γνώμη σας για τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας τελευταία, με τις επισχέσεις εργασίας σε πλοία της.
Αυτά τα γεγονότα δεν είναι ευχάριστα να συμβαίνουν σε καμία εταιρεία, πόσο μάλιστα στη ΝΕΛ, μια παραδοσιακή εταιρεία που αγαπώ ιδιαίτερα και διατηρώ καλές σχέσεις με υπαλλήλους και πληρώματά της. Πιστεύω και εύχομαι ολόψυχα να γίνει δεκτή η αίτηση εξυγίανσης που έχει κατατεθεί στο αρμόδιο δικαστήριο καθώς να πετύχει και η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έχει ανακοινωθεί από την εταιρεία.

- Πριν 3 μήνες περίπου θέσατε θέμα ως εταιρεία στη Λιμενική Επιτροπή για τη χύμα εκφόρτωση υγρών καυσίμων στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης από δεξαμενόπλοια. Ποια ήταν η εξέλιξη τελικά του θέματος;
Στις αρχές Νοεμβρίου, η Λιμενική Επιτροπή έπρεπε να αποφασίσει εάν θα έδινε έγκριση για παράταση στην εκφόρτωση χύμα υγρών καυσίμων από δεξαμενόπλοια στον εμπορικό λιμένα της πόλης μας, εμείς παρασταθήκαμε ως εταιρεία και προτείναμε ως εναλλακτική λύση η μεταφορά καυσίμων στο νησί να γίνεται με βυτιοφόρα, τα οποία θα έρχονται κατευθείαν από τον Πειραιά σφραγισμένα, με το «ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ» και να περιοριστεί έτσι η άκρως επικίνδυνη δραστηριότητα της χύμα εκφόρτωσης υγρών καυσίμων από δεξαμενόπλοια εντός της πόλης, όταν δεν τηρείται, μάλιστα κανένα μέτρο ασφαλείας με βάση τη νομοθεσία. Διαβεβαιώσαμε ότι δεν θα δημιουργηθεί σε καμία περίπτωση έλλειψη καυσίμων στο νησί καθώς το πλοίο εκτελεί τουλάχιστον 2 δρομολόγια την εβδομάδα, ανεξαρτήτως καιρού και διαθέτει μεγάλη μεταφορική ικανότητα. Δεσμευτήκαμε ότι δεν θα υπάρχει καμία αύξηση στην τιμή των καυσίμων στο νησί και έγιναν με πρωτοβουλία μας επαφές με τις εμπλεκόμενες πετρελαϊκές εταιρείες, ώστε να υπάρξουν και γραπτές δεσμεύσεις από την πλευρά μας, για σταθερό κόστος μεταφοράς των βυτιοφόρων. Μέχρι και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερη εξέλιξη ωστόσο οι επαφές συνεχίζονται και είμαστε πάντα ανοιχτοί για οποιαδήποτε συνεργασία.

- Μπορούσε να αρνηθεί η Λιμενική Επιτροπή την εκφόρτωση αυτών των πλοίων στο λιμάνι της Μυτιλήνης;
Η Λιμενική Επιτροπή οφείλει να παρέχει λιμενική εγκατάσταση, στην οποία μπορούν να εκφορτώνουν με ασφάλεια τα δεξαμενόπλοια, ωστόσο θεωρώ ότι το εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης δεν πληροί με τη μορφή που έχει τώρα τα μέτρα ασφαλείας που προβλέπεται να υπάρχουν σε ένα λιμάνι, όταν γίνεται μια τόσο σοβαρή δραστηριότητα όπως εκφόρτωση καυσίμων. Για παράδειγμα, επιχειρήστε να πάτε καπνίζοντας ένα τσιγάρο δίπλα σε ένα τέτοιο πλοίο, σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα σας εμποδίσει κανείς. Βέβαια, μέσα στα άμεσα σχέδια είναι να κατασκευαστεί καινούργια περίφραξη στο εμπορικό λιμάνι και να γίνεται ελεγχόμενη είσοδος, ωστόσο μέχρι τότε ο κίνδυνος είναι υπαρκτός.

- Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας μιλήσετε λίγο για το BLUE STAR PATMOS
Το BLUE STAR PATMOS είναι ένα πλοίο-στολίδι για τη Μυτιλήνη και τη Χίο, όπως επίσης και το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ. Είναι τα δύο νεώτερα πλοία στην Ελλάδα και ως Μυτιληνιός, θεωρώ ότι αξίζουμε να έχουμε στη γραμμή μας τέτοια πλοία, καθώς έχουν αναβαθμίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ποιότητα του ταξιδιού.


 
Επιστροφή
Διαβάστε επίσης σήμερα...
  Δεν προσήλθαν
  Στραβά κι Ανάποδα
  Οι κουφοί φωνάζουν
  Επίκαιρα
  ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ - Αθλητικά
  OLIVE PRESS Α.Σ. ΠΑΓΓΕΡΑΓΩΤΙΚΟΣ - Αθλητικά
  ΣΤΙΒΟΣ - Αθλητικά
  ΑΙΓΑΙΟΝ - Η Γέννηση ενός Aρχιπελάγους
 
Μεταξύ μας
  Μεταξύ μας υπόλοιπα
  ΓΥΑΛΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
  ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
 
Ανακοινώσεις
  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - Προκήρυξη
  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - Διακήρυξη
  Όλες οι ανακοινώσεις
 
Θέσεις
  Μια καθυστερημένη αναγκαιότητα
  Συγγνώμη αλλά οι δικοί μας δεν ήταν Ναζί, ήταν Σοσιαληστές
 
Γράμματα στο «Δ» 
 
Μόνιμες Στήλες
  Επίκαιρα
  Επίκαιρα
  Επίκαιρα
  Επίκαιρα
  Βιβλιοφάγος
  Οι δύο όψεις του νομίσματος
  Σύγχρονα
  Επίκαιρα
  Βιβλιοφάγος
  Επίκαιρα
©2005 Δημοκράτης | No part of this site may be reproduced in any form without the prior permission of the publisher | Site Map