ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Σαββατο 18 Σεπτεμβριου 2021
ΑΛΚΑΙΟΥ & ΑΡΙΩΝΟΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΗ 22510-25524 22510-28741 ef_dimokratis@otenet.gr
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Τρίτη 13 Ιουλίου 2021

Βιβλιοφάγος

13 Ιουλιου 2021

«Παραποιημένες ειδήσεις (Fake News)»

Του Γ. Πλειού

Εκδόσεις «Gutenberg»

Τιμή: 27,00 ευρώ

Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει ένα σημαντικό πρόβλημα που απασχολεί σήμερα τον δημοσιογραφικό, πολιτικό και ακαδημαϊκό κόσμο, διεθνώς: τις παραποιημένες ειδήσεις (fake news), τις οποίες, όμως, διαχωρίζει από τις ψευδείς. Αν και τέτοιες ειδήσεις συναντάμε από τις απαρχές του Τύπου, στις μέρες μας αποτελούν πλέον ένα σύνθετο επικοινωνιακό, πολιτικό και οικονομικό φαινόμενο. Παρατηρείται στις «κοινωνίες της ενημέρωσης», στις οποίες κυριαρχούν τα (νέα) Μέσα και οι ειδήσεις, όταν πλέον δεν παρουσιάζονται τα γεγονότα υπό το πρίσμα κάποιων απόψεων, όπως ταιριάζει στη δημοσιογραφία, αλλά προβάλλονται απόψεις με τη μορφή γεγονότων, όπως ταιριάζει στην προπαγάνδα. Στις κοινωνίες αυτές η πολιτική προπαγάνδα, η διαφήμιση, ο προσηλυτισμός κ.ά. μορφές προπαγανδιστικού Λόγου ενδύονται το ένδυμα ίσως της πλέον δημοφιλούς μορφής πληροφορίας, προκειμένου να επικρατήσουν.

Ο εν λόγω μετασχηματισμός της δομής των ειδήσεων συντελείται όταν λαμβάνουν χώρα σημαντικές αλλαγές στο κοινωνικό περιβάλλον, όπως η ανάδυση ενός νέου τρόπου επικοινωνίας, η μετάβαση από τις ταξικο-κεντρικές στις πολιτισμικές ιδεολογίες, η επικράτηση υβριδικών αφηγηματικών σχημάτων στις ειδήσεις, η επίταση της πολιτικής πόλωσης διεθνώς και στο εσωτερικό και η νεοφιλελεύθερης κοπής δικτατορία των κλικ (εμπορευματοποίηση και ανταγωνισμός) στον τομέα της ενημέρωσης.

 

«Θανάσιμο λευκό»

Του Ρόμπερτ Γκαλμπρεϊθ

Μετάφραση: Κορτώ Αύγουστος

Εκδόσεις «Ψοχογιός»

Τιμή: 19,90 ευρώ

«Είδα ένα παιδί να δολοφονείται... Το στραγγάλισε».

Όταν ο Μπίλι, ένας νεαρός που φαίνεται να αντιμετωπίζει προβλήματα, επισκέπτεται τον ιδιωτικό ερευνητή Κόρμοραν Στράικ, ζητώντας του να ερευνήσει ένα έγκλημα στο οποίο νομίζει ότι υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας, ο Στράικ τον ακούει με προσοχή. Ενώ ο Μπίλι φαίνεται ότι πάσχει ξεκάθαρα από κάποια νοητική διαταραχή και δε θυμάται συγκεκριμένες λεπτομέρειες, η ιστορία του φαντάζει αληθινή. Προτού, όμως, προλάβει ο Στράικ να του κάνει ερωτήσεις, ο Μπίλι το βάζει στα πόδια πανικόβλητος.

Ο Στράικ και η Ρόμπιν Έλακοτ, η πρώην βοηθός του και τώρα συνέταιρός του, ακολουθούν ορισμένα ίχνη και βρίσκονται στα σκοτεινά δρομάκια του Λονδίνου, σ' ένα μυστικό ιερό μέσα στο Κοινοβούλιο και σε μια μυστηριώδη έπαυλη στην εξοχή.

Η ζωή του Στράικ, όμως, είναι τώρα πια ταραχώδης. Το γεγονός ότι έχει αποκτήσει φήμη ως ντετέκτιβ τον εμποδίζει να δρα στο παρασκήνιο. Επιπλέον, ενώ θεωρεί την επαγγελματική του σχέση με τη Ρόμπιν πολύτιμη, η προσωπική τους είναι πολύ περίεργη.

Το Θανάσιμε λευκό, το τέταρτο βιβλίο της επιτυχημένης αστυνομικής σειράς με πρωταγωνιστές τον Κόρμοραν Στράικ και τη Ρόμπιν Έλακοτ, είναι ένα μυστήριο που διαβάζεται απνευστί από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα.

 

«Το εξπρές της φιλοσοφίας»

Του Έρικ Γουάινερ

Μετάφραση: Έλλη Συλογίδου

Εκδόσεις «Ψυχογιός»

Τιμή: 18,80 ευρώ

Ο πολύ επιτυχημένος συγγραφέας Έρικ Γουάινερ ξεκινά ένα ευφάνταστο πνευματικό ταξίδι, ακολουθώντας τα βήματα των μεγαλύτερων διανοητών της Ιστορίας, προκειμένου να μας δείξει πώς καθένας από αυτούς από τον Επίκουρο έως τον Γκάντι, από τον Θορό ως την Μποβουάρ μπορεί να μας βοηθήσει τόσο πρακτικά, όσο και διανοητικά, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εποχής μας.

Μια απολαυστική και χιουμοριστική οδύσσεια σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, για να δούμε τον κόσμο με διαφορετική οπτική, για να ανακαλύψουμε κρυμμένες ομορφιές, για να αναζητήσουμε νέους τρόπους να ζούμε και για να μάθουμε πώς να αποδεχθούμε το θαύμα της ύπαρξης, πώς να αντιμετωπίσουμε τα λάθη μας και πώς να κρατήσουμε την ελπίδα ζωντανή.

 

«Η εκδίκηση των αγγέλων»

Της Λ. Μαντά

Εκδόσεις «Ψυχογιός»

Τιμή: 17,80 ευρώ

Ένα εικοσάχρονο κορίτσι σωριάζεται νεκρό την ώρα που δουλεύει. Κανένας δεν μπορεί να βρει την αιτία. Ο Άρης, ο αγαπημένος της, απελπισμένος, υπόσχεται να ανακαλύψει ποιος ευθύνεται για τον θάνατό της. Δίπλα του στέκεται η μητέρα του, η Γαλάτεια, διάσημη συγγραφέας αισθηματικών μυθιστορημάτων. Εκείνη κάνει την υπέρβαση και αποφασίζει να εμπλακεί σε μια ιστορία ανώτερη από τις δυνάμεις της. Οι ιατρο­δικαστικές γνωματεύσεις δε ρίχνουν κανένα φως και όλες οι έρευνες καταλήγουν σε αδιέξοδο. Η Γαλάτεια δεν ξέρει αν υπάρχει καν δολοφόνος ή αν όλα όσα υποψιάζονται ο γιος της και η μητέρα της κοπέλας ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Στο μέλλον, και με όσα θα αποκαλυφθούν, θα ευχόταν να ήταν έτσι...

Μια ιστορία εκδίκησης, ένα ταξίδι στα απύθμενα και σκοτεινά βάθη της ανθρώπινης ψυχής απ' όπου θα αναδειχθεί τελικά νικητής το φως.

 

«Έντεκα δαχτυλίδια»

Του Φιλ Τζάκσον

Εκδόσεις «Ψυχογιός»

Τιμή: 19,90 ευρώ

Κατά τη διάρκεια της απίστευτης καριέρας του ως κόουτς των Σικάγο Μπουλς και των Λος Άντζελες Λέικερς, ο Φιλ Τζάκσον κέρδισε τα περισσότερα πρωταθλήματα από οποιονδήποτε άλλο προπονητή στην ιστορία του επαγγελματικού αθλητισμού. Έντεκα φορές οδήγησε τις ομάδες του στον απόλυτο στόχο: το πρωτάθλημα ΝΒΑ έξι φορές τους Σικάγο Μπουλς και πέντε φορές τους Λος Άντζελες Λέικερς. Διερευνώντας τα πάντα, από την ανθρωπιστική ψυχολογία και τη φιλοσοφία των Αυτοχθόνων Αμερικανών μέχρι τον ζεν διαλογισμό, ο Τζάκσον ανέπτυξε μια νέα προσέγγιση όσον αφορά την ηγεσία, η οποία άφησε το στίγμα της στον υπερανταγωνιστικό κόσμο του επαγγελματικού αθλητισμού.

Στο βιβλίο αυτό, ο Τζάκσον αποκαλύπτει πώς έμαθε τα μυστικά της ενσυνείδησης και του ομαδικού πνεύματος, πώς ενέπνευσε θρυλικούς παίκτες όπως ο Μάικλ Τζόρνταν, ο Σακίλ Ο'Νιλ και ο Κόμπι Μπράιαντ και πώς έστησε πετυχημένες ομάδες, κάνοντας τους παίκτες του να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον και να λειτουργούν με απόλυτο συγχρονισμό. Μιλά για συναρπαστικές προσωπικότητες και για το πάθος τους για τη νίκη, και κυρίως για το πώς μπορούμε να βγάλουμε από μέσα μας τον καλύτερο εαυτό μας.

 

«Κρεσέντο εκδίκησης»

Της Θεοφανίας Ανδρονίκου-Βασιλάκη

Εκδόσεις «Χάρτινη Πόλη»

Τιμή: 16,90 ευρώ

Στετίνο Πολωνίας, 1988. Κατά τη διάρκεια της δεξίωσης για την έναρξη του καλοκαιριού στην έπαυλη της οικογένειας Βίσκο, ο δεκαοκτάχρονος Βάσα Ορλάνωφ συλλαμβάνεται για τη στυγερή δολοφονία του ιδιοκτήτη. Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα πως κίνητρό του ήταν η κλοπή ενός πίνακα αμύθητης αξίας. Όμως, τίποτα δεν εξηγεί το έγκλημα του νεαρού ενάντια στον άνθρωπο που τον ευεργετούσε για χρόνια και σκόπευε να τον στηρίξει στις ανώτερες μουσικές σπουδές του ως πιανίστα.

Ορεινή Κορινθία, 2018. Στις απόκρημνες στροφές της χιονισμένης Ζήρειας, ένα αυτοκίνητο πέφτει στον γκρεμό και τυλίγεται στις φλόγες. Από μέσα ανασύρεται νεκρή η Αγνή Γεωργίου. Όταν οι αστυνομικές αρχές διαπιστώνουν τη σχέση της με τον διαβόητο και διεθνώς καταζητούμενο Ορλάνωφ, ενημερώνουν άμεσα την Ιντερπόλ. Ο αστυνομικός πράκτορας Νικόλας Στασινός έρχεται εσπευσμένα στην Ελλάδα από τη Λυών και συνεργάζεται με την αστυνόμο Νιόβη Πέτρου του Τμήματος Κορίνθου, προκειμένου να εντοπίσουν τα ίχνη του κακοποιού.

Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι άνθρωποι αναγκάζονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αναζητώντας στοιχεία από το παρελθόν και ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι ενάντια στον χρόνο σε Πολωνία, Γαλλία και Ελλάδα. Κοινός σκοπός τους είναι να συλλάβουν έναν στυγνό δολοφόνο, που διαφεύγει για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Και τότε αδιανόητα εγκλήματα και ένοχα μυστικά, θαμμένα στο σκοτάδι και στη σιωπή, αποκαλύπτονται.

Αντισυμβατικοί έρωτες και ανατριχιαστικές αλήθειες που δεν τολμούν να ειπωθούν έρχονται στο φως. Οι ψυχές των νεκρών απαιτούν δικαίωση...

 

= = = = = = ΒΙΒΛΙΟκριτική-----

 

Παναγιώτης Στ. Σκορδάς: Συναντήσεις. Συζητήσεις και Συνεντεύξεις με σημαντικούς ανθρώπους 

Εκδόσεις «Μύθος»

Της Χριστίνας Αργυροπούλου, Δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας, Επίτιμης Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, συγγραφέως

 

Σε αυτό το βιβλίο ο Παναγιώτης Σκορδάς συγκεντρώνει συζητήσεις και συνεντεύξεις με σημαντικούς ανθρώπους, μέσα από τις οποίες ο αναγνώστης παίρνει σημαντικές πληροφορίες, αλλά και απολαμβάνει τον αυθεντικό λόγο δημιουργών τόσο για το έργο τους, όσο και για άλλα θέματα που αφορούν την κοινωνία και όλους τους ανθρώπους. Άλλωστε, όπως γράφει ο ίδιος στο εισαγωγικό του σημείωμα, πολλές συνομιλίες-συνεντεύξεις έχουν αξία διαχρονική, που αποκαλύφθηκε από την αξιοποίησή τους στο σχολείο στο μάθημα της λογοτεχνίας. Οι παρούσες συνεντεύξεις είναι το δεύτερο βιβλίο του με τέτοιο θέμα και έγιναν την περίοδο 2014-2018. Το βιβλίο έχει προσεγμένη δομή, που συγκροτείται από τρία μέρη και συναφές φωτογραφικό υλικό. Ο Παναγιώτης Σκορδάς, όπως γράφει και η Ανθούλα Δανιήλ, στο εισαγωγικό της σημείωμα εδώ και χρόνια έχει υπεύθυνο και συνεχή ρόλο «στα πολιτιστικά πράγματα που συμβαίνουν στο όμορφο νησί της Λέσβου», παράλληλα με πολλές άλλες του δραστηριότητες- πέρα από το σημαντικό εκπαιδευτικό του έργο-, όπως επιμελητής κειμένων, κριτικός βιβλίων και γενικά ανήσυχος άνθρωπος.

Στο Α΄ Μέρος συνομιλεί με τον Λάκη Παπαστάθη με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του Ο δάσκαλος αγαπούσε το βωβό σινεμά, όπου ο προσκεκλημένος απαντάει στις πολύ προσεγμένες ερωτήσεις του Σκορδά σχετικά με θέματα λογοτεχνίας, τέχνης, παράδοσης και με σύγχρονα θέματα, όπως ήταν η οικονομική κρίση στη χώρα μας. Παρουσιάζεται συνοπτικά το προαναφερόμενο βιβλίο, με τις πρωτότυπες ιστορίες του, το αν είναι διδακτή η τέχνη, η επίδραση της Μυτιλήνης στη γραφή του Παπαστάθη, η εστίασή του στην παράδοση, στον Θεόφιλο και σε άλλα θέματα, που ενημερώνουν, αλλά και αποτελούν ένα νέο δημοσιογραφικό είδος γραφής, που συνέχει όλες τις ερωτήσεις και απολαμβάνει ο αναγνώστης τις δύο φωνές των ερωτήσεων και των απαντήσεων. Ακολουθεί η συνέντευξη με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, που προσδιορίζεται με το: «Είμαι κι εγώ Μυτιληνιός». Εδώ οι ερωτήσεις απαντήσεις έχουν να κάμουν με τον καλλιτεχνικό χώρο του κινηματογράφου με τον οποίο ασχολείται ο καλλιτέχνης, τιμημένος με βραβεία για τις ταινίες του. Είναι ο σκηνοθέτης που εμπνέεται και αξιοποιεί στις ταινίες του τη λογοτεχνία, οπότε μαθαίνουμε πολλά για αυτή τη σχέση λογοτεχνίας και ταινιών. Στην τελευταία ερώτηση «Πώς θα περιγράφατε την Ελλάδα του σήμερα;» η απάντηση είναι αποστομωτική και ανοιχτή «Είναι απερίγραπτη!» (συν.13-6-15).

Με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο συζητούν για το θέατρο και πόσο αυτό συμβάλλει στην αυτογνωσία μας αλλά και στη σχέση μας με τα πράγματα. Ο Β. Θεοδωρόπουλος παρουσίασε στο Δημοτικό Θέατρο της Μυτιλήνης το έργο του «Σταματία», που είχε αποσπάσει ύμνους και βραβεία. Εδώ οι ερωτήσεις στρέφονται γύρω από το θέατρο, τη σκηνοθεσία, το ερασιτεχνικό θέατρο και τι θα μπορούσε να προσφέρει το θέατρο σε μια εποχή οικονομικής κρίσης. Οι απαντήσεις είναι εξαιρετικές και κυρίως εκείνη που λέει ότι το θέατρο λειτουργεί στο κοινό και μετά το κλείσιμο της αυλαίας. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η συνομιλία με τον Παντελή Βούλγαρη, σκηνοθέτη και σεναριογράφο, με πολλές σημαντικές ταινίες, που μιλάει για τις πηγές έμπνευσης του σκηνοθέτη, για τον εμφύλιο και το τραύμα που έχει αφήσει, για την εμπορικότητα ή μη των ταινιών και κυρίως ότι ελπίζει στους νέους, καθώς: «Μόνο αυτοί μπορούν να διατυπώσουν ένα διαφορετικό λόγο στην απάθεια και το φόβο που κυριαρχούν. Αργά ή γρήγορα αυτό θα συμβεί» (συν. 16-4-16). Η συνέντευξη με τον Φώτη Μακρή εκκινεί από το εμβληματικό έργο του Άρη Αλεξάνδρου «Κιβώτιο», που, όπως λέει ο Μακρής και ο τίτλος της συνέντευξης, είναι «τραγικά επίκαιρο». Η συζήτηση στρέφεται στις δυσκολίες που έχει να μεταφερθεί το έργο σε έναν θεατρικό μονόλογο, ένα έργο πολιτικό και απαιτητικό, που ο σκηνοθέτης το απευθύνει στους πολίτες και μόνον. Σύμφωνα με την ερώτηση, δεν αποδέχεται τον διδακτικό ρόλο του θεάτρου, αλλά τους άλλους της ερώτησης, δηλαδή τον προβληματισμό του ακροατή/θεατή και τα ερωτήματα που θα προκύψουν εντός του μετά την παράσταση, αν ταραχθεί τότε θα έχει πολύ πετύχει το θέατρο.

Σε όλους τους συνεντευξιαζόμενους ο Σκορδάς δίνει ένα σύντομο βιογραφικό και την αφορμή της παρουσίας τους στη Μυτιλήνη, έτσι και με τον Σάκη Σερέφα, μετά τα εργοβιογραφικά αρχίζουν οι ερωτήσεις για την παράσταση «Μαμ», που χαρακτηρίζεται πρωτότυπη και ευφυής ιδέα να συνδυαστεί η μαγειρική με βασικά θέματα της φιλοσοφίας της ζωής και της αντιμετώπισης της καθημερινότητας. Η προσεγμένη και καλά δομημένη ερώτηση παίρνει και τις καλύτερες απαντήσεις, καθώς το φαγητό συνδέεται με όλες τις εκδηλώσεις της ζωής μας (χαρά, λύπη, γεννητούρια, γάμοι, έρωτας, θάνατος). Γίνεται εστίαση στον ήρωα του έργου, τον Ζοζέφ, στη διαχείριση της μνήμης, των τραυμάτων και απωλειών και τίθεται το θέμα της σχέσης των μαθητών με το θέατρο και την τέχνη, γενικά, κάτι που πρέπει να προσεχθεί.

Η συνέντευξη με τον Δήμο Αβδελιώδη, με κινηματογραφικές και θεατρικές δουλειές, στρέφεται στη σκηνοθεσία της Ελένης του Γ. Ρίτσου, μια πορεία αναζήτησης ταυτότητας, αυτογνωσίας και πολλών άλλων που προκύπτουν από αυτό το ξεχωριστό έργο του Ρίτσου, που το ανέδειξε πολύ πετυχημένα και στο θέατρο ο Αβδελιώδης, καθώς ποιητής και σκηνοθέτης αναζητούν την «Αλήθεια» του έργου. Αυτή θέλει ο δημιουργός να πάρει μαζί του ο θεατής. Η συζήτηση έρχεται και σε άλλα λογοτεχνικά έργα που ανέβηκαν στη θεατρική σκηνή, στη γλωσσική μορφή τους και στη θεραπευτική τους επίδραση. Στην ερώτηση για την οικονομική κρίση και όλα τα σχετικά, ο Αβδελιώδης απαντάει ότι το πρώτο που πρέπει να αλλάξει για να υπάρχει αποτέλεσμα είναι «μόνο ο δικός μας εγωισμός και όχι των άλλων'».

Ακολουθεί το Β΄ Μέρος, με πολλές συνεντεύξεις από την Φ. Φραγκούλη και το έργο της, την εντοπιότητα στο έργο της που ως όμορφο γνωμικό ακούγεται ότι «Ο τόπος μου είναι η γλώσσα της καρδιάς». Το έργο της έχουν αγκαλιάσει παιδιά και έφηβοι, διότι γράφει και ακουμπά τα όνειρα και τις καρδιές τους. Ο Αλέξης Πανσέληνος- πέρα από άλλες επισημάνσεις στο έργο του- εστιάζει και στην προσωπική μας ευθύνη για ό,τι περνάμε σήμερα, εννοεί την εποχή της κρίσης, και συμπληρώνει ότι πάντα δανειζόμαστε από τους ξένους με τη γέννηση του κράτους μας και γι' αυτό φταίμε οι ίδιοι, τα μικροκομματικά που προτάσσονται των εθνικών συμφερόντων. Ο Φ. Μανδηλαράς μιλάει για τα βιβλία του και τη σχέση του με παιδιά και εφήβους, είναι πολυγραφότατος. Λέει ότι η φιλαναγνωσία των παιδιών διαμορφώνει τον αυριανό αναγνώστη και ότι η αφήγηση είναι η παραμυθία της ζωής, είναι θεραπευτική. Η Μαίρη Κόντζογλου εστιάζει στο βιβλίο που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο σκέψης μας για τον κόσμο γύρω μας. Άλλωστε, με τα βιβλία της ταξιδεύει τον αναγνώστη σε χαμένες πατρίδες, σε ήθη και έθιμα, σε γλωσσικά ιδιώματα, δηλαδή το έργο της ψυχαγωγεί και διασώζει λαογραφικά, εθνολογικά και κοινωνιολογικά στοιχεία.

Σημαντικές είναι και οι καταθέσεις του Γιάννη Καλπούζου με το σημαντικό έργο του, που μέσα από τη λογοτεχνία μιλάει για ιστορικά και άλλα κοινωνικά θέματα. Κάθε έργο του και μια επιτυχία, αλλά και η ποίησή του και τα τραγούδια του δεν υστερούν. Στο επίκεντρο όλων έχει θέσει ο δημιουργός την ανθρωπιά, αυτή θεωρεί ως τη μεγαλύτερη επανάσταση του κόσμου. Ο Κ. Τζαμιώτης προτιμάει να γράφει όχι στο καταστάλαγμα της ιστορίας, αλλά όταν αυτή είναι ένα καζάνι που βράζει, όπως στο προσφυγικό-μεταναστευτικό, στην υπεράσπιση της ταυτότητας και στις ποικίλες αντιδράσεις των λαών.

Ακολουθεί ο Αντ. Παπαθεοδούλου, που μιλάει για τη μεγάλη σημασία της ανάγνωσης για έναν συγγραφέα, καθώς ενισχύει τη φαντασία του και συμβάλλει και στη συγγραφή. Άλλωστε, γι' αυτό είναι σημαντικό να έρχονται σε επαφή τα παιδιά με τον παραμυθένιο κόσμο και κυρίως με την ελληνική μυθολογία. Η Φιλομήλα Λαπατά μιλάει για το ελάττωμα του Έλληνα να βρίσκει παντού συνωμοσίες ή να πλάθει σενάρια συνωμοσίας. Οι τριλογίες της έχουν ιστορικό και κοινωνιολογικό εκτόπισμα, ασχολείται και δουλεύει προσεχτικά το ιστορικό μυθιστόρημα. Ο Ισίδωρος Ζουργός καταθέτει την άποψή του για να αλλάξει η χώρα μας, δηλαδή ότι χρειάζεται δουλειά, συνέπεια και θέληση. Ο Σκορδάς παρουσιάζει τα πολλά ενδιαφέροντά του και τα πολυδιαβασμένα βιβλία του, καθώς συνομιλεί με τον Όμηρο και τον σύγχρονο κόσμο, εστιάζει στη ανάγνωση βιβλίων και την προσφορά της στον αναγνώστη.

Από αυτόν τον κατάλογο των δημιουργών δεν θα μπορούσε να λείπει η Λιλή Λαμπρέλλη με τα λαϊκά της παραμύθια και τις προβολές τους στην πραγματικότητα, αλλά και τις τρεις προϋποθέσεις για να πετύχει ένα παραμύθι, που έχει σχέση: α. με αυτόν που λέει το παραμύθι, β. με αυτόν που το ακούει και γ. με το ίδιο το παραμύθι, δηλαδή τη δική του αφήγηση. Ακολουθεί η Ελένη Πριοβόλου, που μιλάει για τη γραφή της ως εσωτερική ανάγκη, ότι τα παιδιά δεν θέλουν συμβουλές αλλά παραδείγματα και ότι το ιστορικό μυθιστόρημα κρύβει πίσω του έρευνα και οφείλει «να εμβαθύνει, να χειρουργεί' το παρελθόν ανιχνεύοντας δομές και συνέπειες των γεγονότων στις ζωές των ανθρώπων». Και καταλήγει στο ότι πρέπει να αποβάλουμε τον φόβο, ο οποίος οδηγεί σε κάθε είδους υποταγή, με αυτόν ασχολείται στο βιβλίο της «Μετά φόβου».

Εξαιρετική είναι και η θέση της Ξ. Καλογεροπούλου ότι «Η ζωή απαιτεί από μας να της δίνουμε για να μας δίνει» και ο κάθε άνθρωπος να μαθαίνει πολλά, να ψάχνεται μέσα του και έξω του και να μην παίρνει εύκολα την απόφαση να ασχοληθεί με το θέατρο. Και η Μαίρη Τσόγκα γράφει για παιδιά και συμπεραίνει ότι το καλό βιβλίο αναδιατάσσει το είναι μας, κάτι που όλοι νιώθουμε μετά από μια ελκυστική ανάγνωση. Επίσης, θεωρεί ότι οι ιστορίες που γράφονται στα βιβλία είναι ένας τρόπος να «ξαναδούμε την πραγματικότητα». Ο Γιάννης Μακριδάκης καταθέτει ότι οφείλει τη γραφή του και ό,τι κάνει στο νησί του, τη Χίο, αυτή του δίνει έμπνευση, αυτή ως τόπος τον ενδυναμώνει και εύχεται πολλοί νέοι να δουν και αυτή την οπτική.

Τέλος, ακολουθεί το Γ΄ Μέρος με συνεντεύξεις του Δ. Γέρου και του Γιώργου Ξένου. Ο πρώτος, του οποίου δίνεται, συνοπτικά, το βιογραφικό είναι ζωγράφος και φωτογράφος. Μιλάει στο τέλος για την πραγματικότητα στην Ελλάδα και σχολιάζει τη μεγάλη ζημιά που κάνουν στον τόπο μας ανίκανοι πολιτικοί και «χαβαλετζήδες ψηφοφόροι». Μαθαίνουμε για την καλλιτεχνική φωτογραφία, για τη διεθνή καριέρα του, για την επιθυμία του για τη διαρκή επιθυμία του για τη δημιουργία και το όνειρο και τέλος σχολιάζει «τον απερίγραπτο Βαρουφάκη».

Ακολουθεί ο Γ. Ξένος, η σύστασή του στο αναγνωστικό κοινό και η εστίαση στην αγάπη και την έμπνευσή του από τη Λέσβο, ως πέραμα της σύγχρονης τραγωδίας με τις ροές μεταναστών και προσφύγων. Θαυμάζει το νησί με τον πολιτισμό του και καταλήγει «Η παρούσα τραγωδία ξεπερνά κάθε φαντασία».

Μέσα από όλους αυτούς τους δημιουργούς και με τις κατάλληλες ερωτήσεις, ο Π. Σκορδάς αρδεύει αλήθειες, πάθη, παθήματα, μαθήματα και μας τα επικοινωνεί με έναν άμεσο τρόπο και λόγο. Είναι σαν να ζούμε πολλές φωνές και γραφές μέσα από αυτό το πολυφωνικό και πολυθεματικό βιβλίο, σε μορφή συνεντεύξεων και συζητήσεων, που οι χρονολογίες και το φωτογραφικό υλικό μάς μεταφέρουν στον χώρο και τον χρόνο των συνεντεύξεων.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Τελευταίες ειδήσεις
17 Σεπτεμβριου 2021
17 Σεπτεμβριου 2021
17 Σεπτεμβριου 2021
17 Σεπτεμβριου 2021
Resource id #8
> <
  • ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ε. ΑΡΩΝΗΣ
    Holter πίεσης και ρυθμού
    Δοκιμασία κοπώσεως Φορητός υπέρηχος
    Μυτιλήνη Βουρνάζων 2 τηλ.2251302311
    Γέρα:Παπάδος τηλ.22510-83600
    aroniskos@gmail.com

    Φυσικοθεραπεύτρια Manual Therapist

    Σταυρουλάκη-Γαλάτη Ιφιγένεια
    Πτυχιούχος Φυσικοθεραπείας ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης-PAMP
    Σύμβαση με ΕΟΠΥΥ
    Ασκληπιού 39 Χρυσομαλλούσα Μυτιλήνη
    τηλ. 22510-54898- 6977957180
  • ΙΩΑΝΝΗΣ Α. ΜΑΛΛΙΑΣ

    ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ
    Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
    Καλλιπόλεως 3,Νέα Σμύρνη, τηλ:210-9320215
    Καβέτσου 10, Μυτιλήνη, τηλ: 2251038065

    ΕΙΔΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΟΣ

    ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.ΜΙΧΑΛΗΣ
    Πτυχιούχος Παν. Αθηνών
    Καβέτσου 32-Μυτιλήνη
    τηλ. 22510 43377
    Καρατζά 10-Μύρινα Λήμνου
    22540 26652- κιν.6974117849
  • ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ

    Νικόλαος Α. Δαρλής
    ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ-ΤΡΑΥΜΑΤΙΟΛΟΓΙΑ & ΕΙΔΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΩΜΟΥ ΑΓΚΩΝΑ ΑΚΡΑΣ ΧΕΙΡΟΣ
    2ας Μαίου 30- 17121 Ν. Σμύρνη
    τηλ.210 9315300 &6936118880
    www.orthoinfo.gr

    ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ

    ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΠΑΠΙΟΜΥΤΗΣ
    ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
    ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ
    ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32
    ΤΗΛ:22510-55711
    ΚΙΝ:6942405440
  • ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΒΗΤΟΛΟΓΟΣ

    ΑΣΗΜΑΚΗΣ Ε. ΜΟΥΦΛΟΥΖΕΛΛΗΣ
    θυρεοειδής Σακχαρώδης Διαβήτης 1,2&Κυήσεως
    Οστεοπόρωση Διαταραχές Έμμηνου Ρύσεως
    ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32 ΜΥΤΙΛΗΝΗ & ΠΑΠΑΔΟΣ ΓΕΡΑΣ
    22510-43366 6972332594

    Book and Art

    ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
    Βάλια Μπαρμπατιώτη
    Κομνηνάκη 5 Μυτιλήνη
    τηλ:22510-37961
    www.facebook.com/Book.and.Art.Mytilini
  • ΠΤΗΝΟ-ΦΑΡΜΑ ΓΕΡΑΣ

    Γαζής Χαράλαμπος
    Γεωπόνος ΤΕ
    Κότες-κοκόρια-χήνες-γαλοπούλες-πάπιες-αυγά ελευθέρας βοσκής
    τηλ.: 6946167995

    Αυγοπωλείο Χατζέλη

    Αυγά και τοπικά παραδοσιακά προϊόντα
    Κατάστημα στο πάρκινγκ Μυτιλήνη
    Οδυσσέα Ελύτη 20
    τηλ.2251306790
  • Κάβα Κουτσουραδή

    Κάβα ποτών στη Μυτιλήνη. Είμαστε κοντά σας από το 1986
    Ικαρίας 6, Μυτιλήνη, 81100
    Τηλ. 2251022213

    Μεζεδοπωλείο- Ουζερί

    "Απάγκιο"
    Εξαιρετικά σπιτικά φαγητά- Λεσβιακά τοπικά προϊόντα
    οικονομικές τιμές-Ζωντανή μουσική κάθε Σάββατο
    τηλ. 22510 20797
  • Elysion Hotel

    Elysion Hotel – Ξενοδοχείο γάμου
    Διεύθυνση: Νεάπολη Μυτιλήνης
    Τηλέφωνο: 2251 061531-2
    Fax:22510 61294
    Website: www.elysion.gr

    ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

    ΠΤΥΧ.ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Τ.Ε.
    ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
    ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
    ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ21&ΟΔ.ΕΛΥΤΗ 1ος ΟΡΟΦΟΣ
    ΤΗΛ:2251022255/6945353105
    email:nprot@yahoo.gr
  • Europcar

    AUTO MOTO LESVOS A.E Πάνος Σπανέλης. Κεντρικό:Κουντουριώτη 49Γ Μυτιλήνη τηλ:2251043313 fax42853 κιν.6976809252 Αεροδρόμιο:2251061665
    www.europcar-lesvos.com
    info@europcar-lesvos.com

    Αρχιτέκτων - Μηχανικός

    Γ. Λίνος & Άννα Λίνου
    Έκδοση οικοδομικών αδειών,τακτοποιήση αυθαιρέτων, ΠΕΑ,Κτηματολόγιο,επισκευές,ανακαινίσεις,πωλήσεις νεόδμητων
    Γυμ. Δαυίδ 21 Μυτιλήνη
    τηλ. 6946140998-6957593484
ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΚΑΙΡΟΣ
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Βρείτε άμεσα αυτό που ζητάτε